سوشیال سیگنال چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

سوشیال سیگنال و هر آن چیزی که باید در مورد سئو سوشیال سینگال بدانید را در این مطلب بخوانید

شبکه های اجتماعی چیزی بیش از یک پلتفرم پیام رسانی نیستند که در طول زمان تکامل پیدا کردن و در حال حاضر بخشی از زندگی روزمره ما شده اند.

سوشیال سیگنال ها یا سیگنال های اجتماعی یکی از مباحث مهم در سئو است.

با توجه به اینکه امروزه شبکه های اجتماعی نقشی بیش از یک پل ارتباطی بین کاربران و صاحبان مشاغل را دارند،فعالیت کاربران در رابطه با وبسایت ها در شبکه های اجتماعی میتواند به صورت غیر مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر گذارد.

فعالیت هایی مثل لایک کردن، پین کردن ، کامنت گذاشتن ، اشتراک گذاری و …. باعث میشوند رتبه برخی از صفحات سایت شما در گوگل بالا تر رود.

صحبت اصلی ما این است اگر درآمد شما از طریق فروش انلاین در وبسایت و … است ولی رسانه های اجتماعی را نادیده میگیرید ،اشتباه بزرگی انجام دادید.

الان وقت این رسیده تا یک استراتژی شبکه اجتماعی قوی که پایه اصلی دیجیتال مارکتینگ است داشته باشید.

سوشیال سیگنال (social signals)  چیست؟

سوشیال سیگنال مجموعه ای از لایک ها ،کامنت ها ، اشتراک گذاری ها و تعامل کلی یک سایت و پلتفرم شبکه اجتماعی مختلف است.

این سیگنال ها برای سنجش اینکه آیا صفحه وب ارزشمند است یا نه ، توسط گوگل در نظر گرفته میشوند.

بنابراین هر چه میزان به اشتراک گذاری یک آدرس url در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد، سیگنال آن نیز افزایش پیدا می کند و این مسئله گویای اهمیت آن سایت است.این موضوع به سئو سایت و رتبه بندی سایت در ستجوی گوگل کمک میکند و از دید گوگل به عنوان نوعی دیگر از بک لینک ها در نظر گرفته میشود.

اهمیت سوشیال سیگنال بر رتبه بندی سایت

سوشیال سیگنال به صورت مستقیم بر رتبه بندی سایت تاثیر نمی گذارد. اما این جمله بدان معنی نیست که سوشیال سیگنال در افزایش رتبه سایت تاثیرگذار نیست.

در واقع همبستگی میان سیگنال های دریافت شده و سئو سایت وجود دارد که باعث شده است تا این مسئله به صورت غیر مستقیم در این امر بسیار تاثیرگذار باشد. اگر شما یک محتوای خوب را تولید کنید و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید، می توانید مخاطبان بسیاری را جذب کنید و جای تعجب ندارد که دریافت سیگنال اجتماعی بهتر، باعث افزایش رتبه سایت می شود. اگر شما دارای یک کسب و کار نوپا هستید، داشتن سوشیال سیگنال برای شما خیلی واجب است. این کار به شما کمک می کند تا کسب و کار شما بیشتر دیده شده و از سوی دیگر کار شما نیز گسترش پیدا کند.

 

شبکه های اجتماعی مهم برای دریافت سوشیال سیگنال

 


فیس بوک: فیس بوک یکی از اولین و موفق ترین شبکه های اجتماعی است که می تواند بر سوشیال سیگنال بسیار تاثیرگذار باشد.

توییتر: توییتر یکی از شبکه های بسیار پر ترافیک است و مخاطبان بسیاری دارد. شما می توانید از این شبکه اجتماعی برای دریافت سیگنال اجتماعی بیشتر استفاده کنید.

یوتیوب: یوتیوب یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی انتشار ویدیو در دنیا است که به اشتراک گذاری ویدیوها در آن، می تواند برای شما سیگنال اجتماعی خوبی را به همراه داشته باشد.

 

اینستاگرام: یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که امروزه به وفور از آن استفاده می شود. اگر شما بتوانید فالوورهای زیادی را جذب کنید، قطعا با استوری گذاشتن و قرار دادن لینک در آن، می توانید سیگنال اجتماعی خود را افزایش دهید.

پینترست: پینترست یکی از شبکه های اجتماعی است که گوگل به آن خیلی اهمیت می دهد و شما می توانید با قرار دادن تصاویر در آن، به ایندکس بهتر و ارتقای سایت خود کمک نمایید.

لینکدین: این فضای اجتماعی به خصوص برای فعالان حوزه آی تی بسیار مهم است و با عضویت در آن، باعث افزایش اعتبار خود در حوزه اینترنت می شوند. بنابراین لینکدین می تواند برای شما سیگنال اجتماعی خوبی را دریافت کند.

 

خرید سیگنال اجتماعی

شاید شنیدن نام خریدن سوشیال سیگنال برای شما کمی عجیب به نظر برسد، اما باید بدانید که این امر امکان پذیر است و شما می توانید با این کار، به نوعی میانه بر بزنید. البته باید دقت کنید که خرید سیگنال اجتماعی باید به صورت طبیعی باشد، یعنی اگر شما از ربات ها برای ایجاد سیگنال اجتماعی استفاده کنید، این کار برای شما مفید نخواهد بود. اما اگر از لینک هایی که توسط اشخاص ایجاد شده اند، استفاده کنید، این کار توسط گوگل قابل تشخیص نیست و شما می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

 

در این صورت شما می توانید با خرید یک پنل سوشیال سیگنال، همه کارهای مهم مانند لایک کردن، درج کامنت، اشتراک گذاری و فعالیت های اینچنینی را به اشخاص حقیقی واگذار نمایید. این افراد خودشان شبکه های اجتماعی مختص به خود را دارند فعالیت های خواسته شده را بر روی لینک شما را انجام می دهند